Misshandlad
på Ådalsvägen
En 20-åring som gick på Ådalsvägen vid 00.40-tiden natten mellan torsdagen och fredagen blev misshandlad av två okända män.
20-åringen mötte männen när han gick på gatan och de överföll honom plötsligt, försökte råna honom och krävde honom på pengar. 20-åringen hade inga pengar med sig, men då misshandlade killarna honom i stället. 20-åringen fördes i ambulans till sjukhuset, kraftigt blödande i ansiktet.





























Senaste kommentarerna:
Skrivet 11 feb 2012 19:42 P (Ej registrerad)
Har bott vid Ådalsvägen i 10 år och är inte rädd för o gå ut .. det är inte värre än nån annan gata i stan ..
Skrivet 12 feb 2012 12:41 "Trygga Eskilstuna"? (Ej registrerad)
Robban (Ej registrerad) skrev:
Ådalsvägen är inte mer brottsdrabbad än någon annan plats där det bor
mestadels låginkomsttagare, statistiken talar för sig själv.
Det är avskilt, dåligt upplyst och i ett av, enligt statistik,
Sveriges fattigaste områden. Det är ABSOLUT INGEN URSÄKT! att begå
brott bara för att man inte har arbete eller liknande men!
Här vill jag gå i försvarsställning.
Det är enskilda individer som skapar problem, ingenting annat.
Polisnärvaro i området är högre p.g.a. problemen än många vet.
Det finns både civila och uniformerade/målade poliser/bilar
regelbundet i området så det är inte där problemet ligger.
Enligt mig så handlar det om en samhällsattityd där folk skiter i
varandra och helt sonika saknar allt vad respekt heter. Svensken är
konflikträdd och vågar inte ta sitt ansvar. Det är något som i sin
tur återfinns även inom rättsväsendet men även i övriga samhället.
Ta ditt ansvar som människa, stå på dig, våga vägra att bli kränkt
och sluta ta skit. Det är inte svårare.
Så som du läser i tidningen så struntar politikerna att det inte är så tryggt att vara bosatt i kommunen!
De vet att det är svårt att få bukt med problemet utan några hårda nypor, fast då blir det ett jävla liv från personer som tycker att det är fel att ta med hårdhandskar mot de här jävla typerna!
Man ska helst dalta med de här typerna och jamsa med!
Skrivet 12 feb 2012 15:47 Robban (Ej registrerad)
Till "Trygga Eskilstuna"?. Kan bara säga amen till ditt inlägg. Du har helt rätt
vilket återigen förtydligar den generella attityden i samhället. I domstolar så
utgår man från den lägre delen av straffskalan och sen letar man efter
försvårande omständigheter.
Det borde vara tvärtom, domstolen utgår från max påföljd för att sen efterfråga
förmildrande punkter i åtalet. Finns det inga, då är det minst 75% av straffskalan
som ska användas som praxis.
Jag förespråkar hårdare straff som en lösning men det är inte hela sanningen
egentligen. Utöver straff vid brott så ska det finnas en proaktiv organisering
inom allt vad det svenska samhället representerar. Att förebygga och förekomma
är vanligtvis billigare för skattebetalare men även mer effektivt i längden för
alla, vilket gör det till en "win-win" situation. Tänker inte ens beröra den
s.k. "eftervården" vilket även den behövs för många efter avslutat straff.
Som det är nu så är allt, enligt mig, helt bakvänt.
Skrivet 13 feb 2012 12:16 "Trygga Eskilstuna"? (Ej registrerad)
Robban (Ej registrerad) skrev:
Till "Trygga Eskilstuna"?. Kan bara säga amen till ditt inlägg. Du har helt rätt
vilket återigen förtydligar den generella attityden i samhället. I domstolar så
utgår man från den lägre delen av straffskalan och sen letar man efter
försvårande omständigheter.
Det borde vara tvärtom, domstolen utgår från max påföljd för att sen efterfråga
förmildrande punkter i åtalet. Finns det inga, då är det minst 75% av straffskalan
som ska användas som praxis.
Jag förespråkar hårdare straff som en lösning men det är inte hela sanningen
egentligen. Utöver straff vid brott så ska det finnas en proaktiv organisering
inom allt vad det svenska samhället representerar. Att förebygga och förekomma
är vanligtvis billigare för skattebetalare men även mer effektivt i längden för
alla, vilket gör det till en "win-win" situation. Tänker inte ens beröra den
s.k. "eftervården" vilket även den behövs för många efter avslutat straff.
Som det är nu så är allt, enligt mig, helt bakvänt.
Jag kan även hålla med din inlägg!
Åklagarna borde tänka mera på de drabbade offer inte de som åtalas för brotten!
Skrivet 13 feb 2012 23:23 Walium (Ej registrerad)
Ja du "Robban"! Hellre ett samhälle med "konflikträdda" svenskar än ett samhälle med "konfliktbenägna" svenskar.