Förlust för schweizisk klocktillverkare

Den schweiziska klocktillverkaren Swatch Group åkte på ett rejält ras för försäljningen och en stor nettoförlust under första halvåret, enligt en delårsrapport.

Swatch, med varumärken som Longines och Tissot, redovisar en förlust för årets första halvår. Arkivbild.

Swatch, med varumärken som Longines och Tissot, redovisar en förlust för årets första halvår. Arkivbild.

Foto: Mark Lennihan AP/TT

Ekonomi, näringsliv & finans2020-07-14 08:05

Försäljningen föll 46,1 procent till 2,2 miljarder schweiziska franc (motsvarande drygt 21 miljarder kronor).

Nettoförlusten för halvåret blev 308 miljoner franc, vilket kan jämföras med en vinst på 415 miljoner franc under samma period i fjol.

Enligt Swatch, med varumärken som Longines och Tissot i portföljen, har återhämtningen redan kommit i gång, med kraftigt ökad efterfrågan i länder som öppnats upp i slutet av rapportperioden.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!