Nu är det dags för Årets bästa annons 2020

För tredje året i rad presenterar vi Årets bästa annons - en reklamtävling för kunder till Eskilstuna-Kuriren med Strengnäs Tidning.

Nu är det dags för Årets Annons 2020!

Nu är det dags för Årets Annons 2020!

Foto: Sörmlands Media

Eskilstuna2020-07-02 09:57

Så går det till

Prata med någon av våra mediesäljare för att boka en plats i årets tävling. Välj vilken kategori du vill ställa upp i med din annons, beroende på vad du vill kommunicera. Du/ditt företag skapar sedan er annons tillsammans med oss eller er reklambyrå. Annonsen ska vara nytänkande, säljande, varumärkesstärkande och kreativ. Publicering sker i våra kanaler både print och digitalt. Efter tävlingsperiodens slut kommer en jury att bedöma ert tävlingsbidrag utefter ett antal kriterier. Vinnarna koras på en kundkväll i slutet av november. 

undefined
Sara från Friskis & Svettis i Eskilstuna, stolt vinnare av Årets Annons 2019.

Tävlande bidrag ska publiceras i våra kanaler mellan den 14 september och 31 oktober 2020. Det finns endast ett begränsat antal platser. Du som annonsör kan delta i båda kategorierna Utbud och Varumärke, dock endast med ett bidrag i varje kategori. Samtliga printannonser kommer att tävlings märkas med en stämpel högst upp i höger hörn. Priserna kan inte kombineras med andra rabatter eller avtal. Tävlingen avgörs av en jury bestående av representanter från näringsliv och reklambranschen.

Vid val av två halvsidor så ska de publiceras inom 7 dagar för kategorin Utbud och inom 20 dagar för kategorin Varumärke.

Kategorier:

UTBUD

I den här kategorin kommunicerar du ett erbjudande på en produkt eller tjänst under en tidsbegränsad period. Annonsen ska innehålla pris på produkten/tjänsten och ett giltighetsdatum för priset.  

Målet med utbudsannonseringen är att locka kunden till din butik och att besöket leder till försäljning.  Juryn bedömer nytänkande, kreativitet, copy, bildspråk och givetvis att annonsens budskap lockar till köp.

Bedömningen görs utefter en skala på 1–5 av:
• Kampanjen lockar till köp (köpa till följd av eller snitt på alla action)
• Kampanjen gör mig positivt inställd till annonsören
• Kampanjen är nytänkande och kreativ i sin utformning (originell)
• Det är enkelt att uppfatta vem som är avsändaren (avsändaridentitet)
• Kampanjen är lättbegriplig

3 nominerade kommer att utses av tävlingsbidragen på respektive titel. Alla nominerade presenteras inför och på kundkvällen. 1 vinnare utses.

Vinsten är samma annonspaket kunden har tävlat med (1 helsida alt 2 halvsidor samt digitalt Display). 2:an och 3:an vinner 1 kvartsida samt digitalt Display.

VARUMÄRKE

I den här kategorin är fokus att bygga varumärket. Målet med varumärkesannonser är att stärka och etablera ditt varumärke hos din målgrupp. Visa hur ni och ert varumärke sticker ut och är unika på ett positivt sätt. Vad är ert löfte till kunden? Annonsen innehåller inget pris eller erbjudande. Juryn bedömer kreativitet, copy, bildspråk och givetvis hur annonsens budskap stärker ditt varumärke.

Bedömningen görs utefter en skala på 1-5 av:
• Kampanjen gör mig positivt inställd till annonsören
• Kampanjen är nytänkande och kreativ i sin utformning
• Det är enkelt att uppfatta vem som är avsändaren
• Kampanjen är lättbegriplig
 

3 nominerade kommer att utses av tävlingsbidragen på respektive titel. Alla nominerade presenteras inför och på kundkvällen. 1 vinnare utses.

Vinsten är samma annonspaket kunden har tävlat med (1 helsida alt 2 halvsidor samt Display). 2:an och 3:an vinner 1 kvartsida samt digitalt Display.

Innehåll & pris

1 helsida + 50 000 visningar digitalt i annonsformat Display
alternativt
2 halvsidor + 50 000 visningar digitalt i annonsformat Display
De två halvsidorna publiceras inom 7 dagar från varandra.

Pris: 15 000: -

Klicka här för att ladda hem vårt säljbrev!

Kundkvällen:

Alla tävlande får 2 biljetter till vår kundkväll i slutet av november. På kundkvällen presenteras vinnarna i Årets bästa annons och vi bjuder på mat, dryck, föreläsare och mingel.

Mer information om kundkvällen kommer i oktober. Vi kommer givetvis att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Håll utkik!

Kontakt:

Eskilstuna-Kuriren