Snabb och professionell hjälp på akuten

Insändare 13 november 2021 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Sjukvården får ofta kritik, naturligtvis är den ibland berättigad, men mycket är gnäll. Akuten är ofta kritiserad på grund av långa väntetider. Men när något fungerar råder för det mesta tystnad. 

211107 var jag tvungen att besöka akuten på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Inget livshotande tillstånd så jag förväntade mig ett långdraget väntande, jag var ju inte ensam som sökte vård. 

Så här gick det: träffade doktor Sara, ST-läkare på Medicinkliniken, kunnig och noggrannheten personifierad. I samband med undersökningar, provtagningar, datortomografi, erforderlig behandling så träffade jag bara vänlig och professionell personal. Allt gick som på räls. Och efter 4 ½ timme mådde jag så bra att jag kunde åka hem. 

Tack till er på Akuten, och alla övriga inom vården, för att ni finns när man behöver hjälp.


 
 
 
 
 
 

Ämnen du kan följa
Läs mer!

Nomie och Meliza fick tvångsvård – nu ska ett unikt projekt hjälpa andra unga: "Vi vill förändra"

Smittan i äldreomsorgen upp 1 100 procent – sju sjuka på samma boende: "Det gick helt galet snabbt"

Hög personalfrånvaro i Eskilstunas vård och omsorg – och det kan bli värre: "Följer värsta scenariot"

Två covidsmittade bebisar på Mälarsjukhuset – bara en månad gamla: "Provtar alla barn som läggs in"

Sjökapten rymde från demensboende: Klättrade ut genom fönstret med rep – föll och skadades allvarligt

Visa fler