Planer finns för att korta väntetiden på akuten

Insändare 15 november 2021 07:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på insändaren om väntetiden på akuten 10 november.

Först vill jag beklaga din och din anhöriges upplevelse vid ert besök på Mälarsjukhusets akutmottagning. Jag förstår att frustration uppstår vid lång väntan. Den väntetid ni beskriver är självklart alldeles för lång. Till akuten kommer patienter med olika behov och omhändertagandet baseras på medicinsk prioritering. 

Vi arbetar just nu på flera sätt för att förbättra för våra patienter och medarbetare. Det handlar bland annat om ökad läkarbemanning kvällstid under vissa perioder när trycket på akuten är högt. Detta ger ett snabbare omhändertagande och mindre tid i väntrummet. Det finns också planer på vissa lokalförändringar i väntan på att vår nya akutmottagning, som snart börjar byggas, står klar. 


 
 
 
 
 
 

Ämnen du kan följa
Läs mer!

Lättade visselblåsare hoppas att vårdcentralen i Årby kan öppna igen: "Vi kan ha räddat liv"

Smittan i äldreomsorgen på rekordnivåer: "Vi har covid på nästan alla våra äldreboenden nu"

Fortsatt ökning av antalet coronapatienter – här är smittspridningen högst i Sörmland

Efter tidningens granskning – nu stängs Vårdcentralen Årby: "Har åsidosatt sina skyldigheter"

Arjas idé ger alla en chans till jämlik vård – nu kan hon bli Årets lokala hjälte: "Det är väldigt hedrande"

Visa fler