Vi arbetar för trygga bostadsområden

Om problemen inte går att lösa genom dialog så går vi vidare med andra åtgärder som kan innebära att de får en varning eller att vi samarbetar med socialtjänst eller polis, är svaret från Kfast.

Om problemen inte går att lösa genom dialog så går vi vidare med andra åtgärder som kan innebära att de får en varning eller att vi samarbetar med socialtjänst eller polis, är svaret från Kfast.

Foto: Arkivbild

Insändare2020-08-10 05:37
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar till ”Här borde vara lugnt och tryggt”, Eskilstuna-Kuriren 2020-08-05

Vi beklagar verkligen att du upplever ditt bostadsområde som oroligt. För oss är det väldigt viktigt att våra hyresgäster ska kunna känna sig trygga i sina bostadsområden och det arbetar vi för på många olika sätt.

När vi får in en anmälan om att någon eller några boende stör sina grannar så börjar vi med att ta kontakt med dem som stör. Om problemen inte går att lösa genom dialog så går vi vidare med andra åtgärder som kan innebära att de får en varning eller att vi samarbetar med socialtjänst eller polis.

Av integritetsskäl så kan vi oftast inte berätta för omkringboende vilka åtgärder som vidtagits. Därför kan det mycket väl vara så att det vidtagits åtgärder mot dina störande grannar, även om vi inte kan redovisa det för dig.

Om det är oroligt på kvällar, nätter och helger så är det viktigt att kontakta vår störningsjour. Det som händer då är att vårt vaktbolag åker ut till platsen och ser till att störningen upphör. Samtidigt får vi kännedom om vad som händer och kan vidta mer långsiktiga åtgärder.

Om du vill veta mer om hur vi arbetar just i ditt bostadsområde så är du välkommen att höra av dig till vårt Kundcenter!