"Vårt fokus är på våra brukares liv och hälsa"

Vi jobbar aktivt för att situationen kring besöken och kommunikationen blir bättre., skriver avdelningschefen som svar på en tidigare insändare.

Vi jobbar aktivt för att situationen kring besöken och kommunikationen blir bättre., skriver avdelningschefen som svar på en tidigare insändare.

Foto: BERTIL ERICSON/TT

Insändare2020-08-11 05:33
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar till Kylslaget besök på äldreboende 5 augusti.

Jag beklagar att du upplever att det finns brister i kommunikationen till er anhöriga. Vår ambition är givetvis att du ska känna dig väl informerad och trygg med att vi agerar för att din pappa ska få den vård och omsorg han behöver. Vi har upprättade informationskanaler till er anhöriga genom bland annat våra kontaktpersoner och enhetschefer. Jag beklagar givetvis om du upplever att det har funnits brister i den kommunikationen.  

Vi har varit och är fortfarande i en situation som är mycket allvarlig. Vår fokus har sedan starten legat på att säkra våra brukares liv och hälsa. Vi har därför haft stor fokus på att säkra hygienrutiner och minimera riskerna för smittspridning. Det har också varit vår fokus när vi öppnade upp för säkra besök mellan brukare och anhöriga. Därför gjorde vi också en informationsinsats i flera kanaler i samband med att besöksmöjligheterna startade.

Besök gärna www.eskilstuna.se/vofcovid-19 Där finns mer information om hur vi arbetar med covid-19 samt aktuellt smittspridningsläge.

Min förhoppning är att du ska känna att situationen kring besöken och kommunikationen blir bättre.  Vi jobbar aktivt för att det ska bli så.