Egentligen besökte Kjell tidningens reception för att få en Dagens Ros publicerad, men han var så tacksam och själaglad över den vård han fått på Mälarsjukhuset att det blev en artikel i stället.
Dessutom var det så många han ville tacka.
– Jag vill tacka alla dem som fick mig på fötter – de på larmcentralen, ambulanspersonalen, akutmottagningen, läkare, sköterskor och inte minst personalen på Patienthotellet. Jag har bott på Hilton hotell i Paris och de kan slänga sig i väggen jämfört med Patienthotellet, säger Kjell.
Det som hade hänt den där kvällen i november visade sig vara en brusten blindtarm som låg under tjocktarmen och när Kjells fru ringt 112 blev det ilfart med ambulans till Mälarsjukhuset och därefter operation på avdelning 81.
– Jag vill tacka alla människor som tog hand om mig och såg till att jag fortfarande existerar. Det finns inte ord för hur tacksam jag är, säger Kjell.
– Klaga inte på personalen på våra olika instanser, sparka på politikerna i stället. Det är dem som kan se till så att resurserna blir bättre, fortsätter den före detta patienten.
Entusiasm är bara förnamnet – det fullständigt lyser tacksamhet runt karln när han rosar den vård han fick.