Enhetschefen känner till missnöjet

Ove Rosén är en av två enhetschefer på Måsta Ängs äldreboende som innefattar 88 hyresgäster fördelat på åtta enheter.
Han känner till det aktuella missnöjet.
– Vi ska gå ut med en enkät och se vilka önskemål på aktiviteter som finns, säger Rosén som håller med om att kvaliteten på maten varit ojämn.

Personligt2014-02-15 07:00

Ove Rosén var informerad om vårt besök på Måsta Äng förra veckan och blir inte förvånad när vi hör av oss.

– Jag har pratat med berörda flera gånger och känner väl till missnöjet, säger han.

När det gäller aktiviteter är parterna inte helt överens.

– Vi erbjuder en del aktiviteter, men visst kan det bli fler. Vi har tyvärr ingen hobbylokal på Måsta Äng vilket finns på vissa andra äldreboenden.

– När det gäller att komma ut på promenad så bli alla erbjudna det, fortsätter Rosén.

Vad säger du om kritiken angående maten?

– Jag kan medge att det varit ojämn kvalitet på maten. Vi har en ny kökschef nu och det ska bli bättre. Måltiderna är en stor del av vardagen här på äldreboendet och det är viktigt att de är bra.

Nu kan vi bara hoppas att den där enkäten gör att det blir lite bättre fart ute i Måsta Äng så att Birgit och hennes kompisar slipper tyna bort av tristess...

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om