Jag skrev en insändare i augusti 2018, och den är lika aktuell idag eftersom läget är oförändrat.
Så här skrev jag:
"Den båtturist som anlöper hamnen i Torshälla måste fundera på hur det är tänkt att man skall få tillgång till den fina serviceanläggning som byggdes häromåret. Det finns inget anslag som meddelar telefonnummer och namn till någon hamnvärd för erhållande av nödvändig kod till toaletter, dusch och tvättstuga. Och hur gör man med betalningen?"
Som tidigare saknas även hänvisning till var sopor kan deponeras. Det saknas även såväl gästhamnsskylt och gästhamnsflagga.
Eva Königsson och Marianne Hagman replikerade då att "Kultur-och fritidsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen tillsammans med hamnvärden i gästhamnen kommer att se över och åtgärda situationen i hamnen."
Det är kanske för många kockar i soppan? Delat ansvar lika med inget ansvar, är min spontana reaktion.
Bristande information i Torshälla gästhamn
"Den båtturist som anlöper hamnen i Torshälla måste fundera på hur det är tänkt att man skall få tillgång till den fina serviceanläggning som byggdes häromåret. Skriver Hans Dahlberg.
Foto: Marie Bremberg
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.