Dålig service av sophämtare

Janne Törngren är besviken över att hans sopor inte tömdes på grund av att en bil stod i vägen.
Bilden har inget att göra med händelsen som beskrivs i insändaren.

Janne Törngren är besviken över att hans sopor inte tömdes på grund av att en bil stod i vägen. Bilden har inget att göra med händelsen som beskrivs i insändaren.

Foto: Rebecka Jonsson

Insändare2022-06-07 07:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Vi har sommarstuga 18 km utanför Eskilstuna och sophämtning på måndagar varannan vecka under perioden vecka 16 till vecka 38 (12 gånger). Vecka 22 (29 maj) var sopbilen här och vände utan att tömma soporna. Vid samtal med kundtjänst på Eskilstuna Energi och miljö var anledningen ”hinder i vägen”. Hindret var tydligen en bil som stod något för nära en tunna.

Om chauffören hade orkat kliva ur hytten och dragit fram kärlet en halv meter hade problemet varit löst. Istället åker han tillbaka till Eskilstuna, 36 km tur och retur, med oförrättat ärende.

Vi förstår att det ingår i något slags avtal att hämtaren inte ska behöva kliva ur hytten, men någon servicekänsla borde finnas.