Angående artikeln den 10/5 om Ip-Only
Det hela börja likna en fars utan dess like där både IP-only och Eskilstuna Energi och Miljö försvarar den brutala försämring som bytet av kommunikationsoperatör inneburit.
IP-only skyller på att Eskilstuna var för lågt prissatt och att de bara nu höjer till marknadsnivåer. Sen pekar de på att det faktiskt var EEM som valde IP-only. EEM vill inte erkänna att de gjort dessa förändringar för att få bättre vinst. De hävdar att vi kunder och Eskilstuna fått det så mycket bättre...
Låt oss ta en titt på läget vad som hänt. Alla hastigheter har tagits bort förutom 100/100, 250/250, 500/500 och 1000/1000 Megabit per sekund.
Priset har höjts enormt. Avbrotten har blivit fler och avhjälpningstiderna längre. Är det en förbättring?
Om vi hade haft kvar Fibra: Hastigheter från 10/10 upp till 1000/1000 Megabit per sekund. Fortsatt priser i rimlig och riktig marknadsmässig nivå. Fortsatt driftsäkert med snabb felavhjälpning. Är det sämre?
När IP-only pratar om marknadsmässiga priser pekar de på Comhem, Telia med mera som tar 2-300 kronor mer i månaden för samma om inte sämre tjänster än de operatörer som har "normala" priser.
Jag är en avancerad användare med erfarenhet av nätverk och bredband. Jag har mätt och testat min anslutning. Jag har pratat med personal och tekniker internt. Det som skiljer Fibra och IP-only är affärsmodellen och priset vi kunder får betala.
Vad IP-Only och EEM än säger så ljuger de för att skydda sig själva. Äckligt beteende. Usch!