I början på juni fick jag och min granne erbjudande från Open Infra om att dom skulle installera fiber i området. Vi tyckte erbjudandet lät bra och accepterade detta.
Därefter hördes inget från Open Infra på hela sommaren trots att dom lovade att återkomma under sommaren. I börja oktober fick vi ett mejl att dom skulle komma för att installera fiberboxar ett visst datum och att det var viktigt att vi var hemma då. Vi väntade men ingen kom på avtalad tid. Vi skickade mejl men fick ej något svar från bokningsgruppen.
I stället kom ett nytt meddelande och nytt datum för fiberboxmontering. Dom kom på bestämd tid, bra. På fråga om när grävning på tomten skull ske blev svaret att det skulle ske om två till tre dagar.
Nu har det gått cirka två veckor och ännu har inget skett. Har skickat mejl till Open Infras kundtjänst och frågat när grävning och driftsättning skulle ske. Dom kan inte svara på frågan och har ingen som helst vetskap om när allt är klart, kanske blir det i år.
Med allt strul som varit har man helt tappat förtroende för Open Infra och deras kundbemötande. Det verkar också näst intill omöjligt att bryta avtalet med dem då det skulle innebära avtalsbrott och stor kostnad för oss. En fråga, är det någon som har något förslag om hur man kan göra för att komma vidare.