Något år innan k-fast sålde ut lägenheterna i Viptorp, så installerade man porttelefoner i två hus som är för seniorer 65+. Där skulle besökare kunna ringa till den de ville besöka, så att denne kunde öppna från sin lägenhet. Man kunde också logga in på en display i trapphuset och boka tvättstugan som man sedan öppnade med en så kallad tagg.
När de nya ägarna tog över, så slutade det plötsligt fungera. Det kom upp ett anslag i trapphuset där man beklagade detta, men att man jobbade för att fixa det. När man ringer servicetelefon och talar om att det inte fungerar, så låtsas de att de inte hört det, men att de ska ta upp det, fast det är många som ringt härifrån och klagat flera gånger. En person jag pratade med hade pratat med förvaltaren som stängde av telefonen när det blev för jobbigt. När jag ringde för tredje gången skyllde de på att k-fast hade sagt upp en del grejer så att de var tvungna att ordna med nya abonnemang och byta routrar med mera.
Det verkar också bara vara något de hittat på, för nu har jag fått höra att de som bor i det andra huset kan logga in till tvättstugan, vilket inte borde fungera om det är som de säger.
Det har snart gått två månader sedan de tog över och vi kommer fortfarande inte in i tvättstugan eller kan öppna för besökare.
Det finns en stor tvättstuga som är gemensam för hela området, men dels ligger den en bit bort, så det kan vara jobbigt för en del att ta sig dit med rullator eller på grund av. ålder och så är alla i riskgrupp för corona.
Kan det kanske vara så att en del människor skulle ha ett jobb de klarar av och inte ta sig vatten över huvudet?
Irritation och ilska på seniorboende i Viptorp
Det har snart gått två månader och vi kommer fortfarande inte in i tvättstugan eller kan öppna för besökare, skriver signaturen K.L. om seniorboendet i Viptorp.
Foto: Peter Larsson
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.