Jag VILL ha direktreklam

"Jag vill ha direktreklam", skriver Nalle Weinstock.





























-----
Direct advertising.

"Jag vill ha direktreklam", skriver Nalle Weinstock. ----- Direct advertising.

Foto: Anders Wiklund/TT

Insändare2023-07-12 07:59
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Eskilstunas affärsidkare betalar ansenliga summor för att deras reklam ska delas ut.

Företaget som ombesörjer detta, Svensk Direktreklam, fullgör dock inte sitt uppdrag utan "fläckar".

Dessutom hopplösa att komma i kontakt med eller få svar på reklamation.

Vi bor i centrala delen av sta´n och VILL ha informationen för att kunna planera inköpen. Detta framgår klart och tydligt på vår brevlåda.

Tråkigt nog fungerar det uppenbarligen inte numera.

Av de senaste sex utdelningarna har vi endast erhållit en.

Och jag vet att många med mig drabbas av motsvarande.

När man sedan går in på företagets hemsida och lyckas krångla till en reklamation kommer ingen respons.

Det betyder att man nonchalerar både kund och mottagare.

Butikerna kanske skulle sätta hårdare press?

Och starkt ifrågasätta vad som brister.

Vi har gjort vad vi kan.

Nalle Weinstock