Tre kompetenta, hårt arbetande och omtyckta skolledare är avskedade på Rinmangymnasiet. Detta efter att parkeringsavgifter enligt förvaltningen hanterats på fel sätt.
Problemet är att de tre rektorerna tillträtt sina tjänster efter de nya bestämmelsernas införande, då avgift för personalparkeringar initierades. Såväl skolledare som personal på förvaltningen har bytts ut sedan dess.
Hur kommer det sig att förvaltningen efterlyser redovisning av pengar åratal efter att avgift för p-platser börjar tas?
Kan det vara så att de skolledare som var på plats när allt förändrades fått ett muntligt ok från förvaltningshåll att använda parkeringspengarna som kommit in till den egna verksamheten?
Varför går man inte tillbaka i tiden och går till botten i denna fråga och utreder förvaltningens roll i parkeringsfrågan?
Hur kan dessa tre skolledare själva bli ansvariga för den " fond " de ärvt sen tidigare?
Kommer förvaltningens roll att utredas vidare eller kommer denna fråga att bli ytterligare ett bidrag till tystnadskulturen i Eskilstuna kommun?