Besviken över hur EEM kommunicerar driftproblem

Man häpnar över hur ett stort bolag som Eskilstuna energi och miljö kommunicerar driftproblem till allmänheten, skriver signaturen "Besviken kund".

Man häpnar över hur ett stort bolag som Eskilstuna energi och miljö kommunicerar driftproblem till allmänheten, skriver signaturen "Besviken kund".

Foto: Hasse Holmberg / TT

Insändare2022-10-21 13:30
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Man häpnar över hur ett stort bolag som Eskilstuna energi och miljö (EEM) kommunicerar driftproblem till allmänheten.
På torsdagsmorgonen läste jag Kuriren på nätet, blev då varse att vattnet i mitt bostadsområde var otjänligt att dricka. Gick då in på EEM:s hemsida och döm om min förvåning när jag fick se att problem med vattnet uppstått redan dagen innan. 

Det innebar att jag under onsdagen redan hunnit dricka åtskilliga glas vatten som varit förorenade utan att ha vetskap om detta.
För mig kan det vara förödande eftersom jag lider av en tarmsjukdom och absolut inte får drabbas av magsjuka.

I dessa moderna tider borde information snabbt kunna sändas ut via mobil till boende i berörda områden. Myndigheter använder SOS Alarm för att snabbt få ut viktig information om t ex farliga bränder till närboende via mobil.

Varför använder inte EEM den möjligheten? Man ska inte behöva få livsviktig information en dag efter att något inträffat.