Vårdcentralen Tunafors samt akuten på Mälarsjukhuset Jag ber att få framföra ett varmt tack för fantastiskt gott bemötande när jag den 23 november var tvungen att kontakta er. Vårdcentralen, jag ringde er 12-13 tiden och det var sent för att få besökstid samma dag. Men efter fundering föreslog ni att jag skulle åka till akuten i stället. Givetvis lyder man goda råd och åkte till Mälarsjukhuset. I receptionen - vänligt bemötande och registrering. Efter en väntan blev jag inropad av en sköterska. Fick information om att läkaren var upptagen av ett akutfall - jag var ju inte döende så det var ju helt OK. Gud skapade ingen brådska så varför stressa. Fick så småningom träffa läkaren. Då sjuksköterskan förberett ärendet genom provtagning typ blodtryck, puls och syresättning. Efter ett antal frågor så resulterade det hela med tre nya mediciner och remiss till avdelning på Mälarsjukhuset. Och efter cirka fyra timmars hemgång med klar vetskap om vad som gäller för mig. Så än en gång - Tack för mänskligt bemötande!
Mänskligt bemötande inom vården
Vårdcentralen Tunafors samt akuten på Mälarsjukhuset. Jag ber att få framföra ett varmt tack för fantastiskt gott bemötande när jag den 23 november var tvungen att kontakta er, skriver insändarskribenten.
Foto: Arkivbild
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.