NTF har utvecklats till en förbudsorganisation

NTF har under åren utvecklat sig till en extrem förbudsorganisation. De föreslår alltid nya förbud, alltid sänkta hastigheter - men aldrig höjda hastigheter, skriver Ulf Parde.

NTF har under åren utvecklat sig till en extrem förbudsorganisation. De föreslår alltid nya förbud, alltid sänkta hastigheter - men aldrig höjda hastigheter, skriver Ulf Parde.

Foto: Janerik Henriksson/TT

Insändare2022-06-02 07:31
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Angående nyhetsartikeln "Efter svart trafikmånad – fler döda än under hela 2020" publicerad den 24 maj.

Den 24/5 kunde man läsa att Lars Nordquist, NTF, tycks skuldbelägga vanliga bilister för den allvarliga olyckan på E4 med flera döda. Det gör han genom att på typiskt NTF-vis säga, att "om vi försökte få ner hastigheten så skulle väldigt många fler överleva olyckorna".

Här var det fråga om att en bil (med kanske kriminella i) inte villa stanna i en poliskontroll, utan försökte köra ifrån polisen "i hög hastighet" (kan tolkas som norr om 200). Det har ingenting att göra med den vanliga bilisten som kör i 110-120 och stannar i poliskontroller. Hos NTF råder hastighetstalibanism.

NTF centralt har försätts i konkurs (på grund av ekonomiska oegentligheter). De finansieras ju huvudsakligen av Trafikverket (skattebetalarnas pengar). NTF har under åren utvecklat sig till en extrem förbudsorganisation. De föreslår alltid nya förbud, alltid sänkta hastigheter - men aldrig höjda hastigheter.