Eskilstuna Har varit kund på Ica Kvantum i många år. Har varit väldigt nöjd med denna affär med både personal och bra varor.
Döm om min förvåning när jag storhandlade för några dagar sedan och expediten rev sönder påsen där jag hade mina bananer och började undersöka vad det var för sort jag valt. Det fanns tre olika sorter att välja på och jag hade valt Ica-bananer (de billigaste). Jag hade satt etikett på bananerna för att underlätta för kassörskan.
Jag kunde ha fått en ursäkt när hon såg att jag hade gjort rätt. Upplevde detta som obehagligt för jag är en ärlig person.
Nästa vecka storhandlar jag på Coop.
Missnöjd Ica-kund
Svar: Hej! Först vill jag verkligen beklaga det inträffade i vår butik och förstår din besvikelse.
Vi jobbar alltid utifrån att vi har ärliga kunder och kan garantera att detta inte är någon uttalad rutin vi jobbar efter. Vi har bland annat självscanningssystem som bygger på att man har tillit till kunderna och samma gäller alla andra. Tyvärr har kassörens/kassörskans handlande inte varit till vare sig din eller min belåtenhet. För mig är det oerhört viktigt att vi ska ha nöjda kunder och framför allt att ni trivs med alla oss i personalen och vill komma tillbaka till butiken. Jag skulle vara jättetacksam för en personlig återkoppling för att lättare undersöka saken närmare då vi ser denna kritik som ett hjälpmedel till att kunna bli ännu bättre.
Hoppas verkligen inte denna fadäs från vår sida får dig att byta butik utan att vi har möjligheten till att återskapa största förtroende.
Mvh
Bernt Welander
Ica-handlare