Jag skulle besöka vårdcentralen City i oktober. Jag hade ett par dagar innan lyckats att ladda ner Aimos parkeringsapp. Parkerade i Cityhusets parkeringsgarage och appen sa att din parkering äger rum på Rademachergatan och jag accepterade det och tog till extratid för att vara på den säkra sidan. Satt kvar i bilen under tiden för att inte appen skulle ange någon annan position.
När jag kom tillbaka hade jag parkeringstid kvar men ändå böter. Kontaktade då Aimo som felaktigt påstod att du har angett felaktig parkeringszon, det var ju deras app som lurat mej! Tre gånger har vi haft dialog i ärendet utan resultat och nu är det tingsrätt och inkasso som gäller, så nu har jag betalt.
Undrar i mitt stilla sinne hur det kan vara möjligt att en ny kund kan få bötesstraff för att Aimos app inte fungerar...
Tänk dej att du skaffar en bil och den inte fungerar och du kontaktar leverantören och allt de gör är att ge dig bötesstraff och lyfter inte ett finger för att hjälpa dej, så gör ju Aimo. Vilken lönsam affärsidé!
Som jag ser det är de inte intresserade av att hjälpa sina kunder att komma runt deras icke fungerande app. Jag har flera andra parkeringsappar i telefonen och de har alla fungerat smärtfritt.
Fotnot: Texten i sin helhet har tre dagar innan publicering mejlats till Aimos presstalesperson och CEO, som har getts möjlighet att bemöta. Aimo har dock inte återkommit med något bemötande.