Svar på insändare Eskilstuna-Kuriren den 29 januari, "Har Mälartåg verkligen ”kundservice i världsklass”?
Insändarskribenten Peter Teubners ilska över försenade tåg i insändaren ”Har Mälartåg verkligen ”kundservice i världsklass?” är fullt begriplig. Vi på Mälardalstrafik, som ansvarar för Mälartåg, är inte nöjda med de förseningar och inställda avgångar som drabbat våra resenärer den senaste tiden. En orsak är den explosiva smittspridningen som lett till många sjukskrivningar och personalbrist hos vår nya operatör MTR, liksom hos många andra samhällsviktiga verksamheter. Men även problem hos SJ, inledande inkörningsproblem för MTR och många fel på järnvägens infrastruktur har gjort att regionaltågstrafiken i Stockholm-Mälardalen i stort inte hållit måttet i vinter.
Vi arbetar stenhårt varje dag för att det ska bättre – och i takt med att smittspridningen väntas minska finns goda förutsättningar för att Mälartågs trafik ska rulla som vanligt i vår. För resenärerna i Stockholm–Mälardalen är värda en regionaltågstrafik i världsklass.