Mälartåg får så mycket kritik. Men man kan också ge röst åt det som fungerar. 1 december bokade jag biljetter för resa till Stockholm och åter. När jag ska betala med Bank ID kommer följande info upp: "det gick fel, försök igen". Jag försöker igen och det går bra. MEN - får nu dubbla uppsättningar biljetter och pengar är dragna för detta. På hemsidan står : inga återbetalningar görs.
2 december på morgonen ringer jag ändå till kundtjänst på Mälartåg. Kom fram på en gång och förklarade min situation. Inga problem och några minuter senare hade jag mina pengar åter för de dubbla biljetterna. 17 december klockan 12.04 åkte vi och tåget gick exakt i tid. Samma sak på hemresan 20.55.
Positiv erfarenhet av Mälartåg
Mälartåg får så mycket kritik. Men man kan också ge röst åt det som fungerar, skriver signaturen "Nöjd resenär".
Foto: Fredrik Persson/TT
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.