Förlåt Mälartågs kundtjänst för att jag blev så himla arg på er! Ni kan inte ha det lätt. Idag skulle min dotter åka från Eskilstuna till Säter med Mälartåg, på sträckan Eskilstuna-Sala. Först ställs hennes avgång till Sala in med kort varsel, utan förklaring. Hon får vänta två timmar på nästa avgång. För att sedan bara komma till Västerås, sen ställs det tåget också in! Anledning: "så många sena tåg!"
Lösningen blir att hon får åka tåg från Västerås-Ludvika till Borlänge och sen buss till Säter! Totalt 3 byten! Hon kom fram till slut, fyra timmar försenat. Jag borde ha vetat bättre än att sätta henne på ett Mälartåg.
Jag har pendlat över tio år till Stockholm med SJ, det var inte felfritt, men ofta handla det om själva anläggningen som växelfel eller signalfel. Med Mälartåg så beror det mesta på just Mälartåg. Det är personalbrist, lokförare som kommer försent till avgången, tåg som åker iväg och lämnar vagnar kvar på stationen med resenärer, avgångar som ställs in med kort varsel, ständiga förseningar. För att inte tala om deras biljettapp. Jag har tappat räkningen på alla gånger pengar dragits för en biljett som sen inte kommer i appen. Granska detta haveri till upphandling. Mälartåg/MTR kan knappast leva upp till avtalet. Ställ regionpolitikerna till svars för upphandlingen! SJ kom tillbaka. ALLT är förlåtet!