Vi kan bara beklaga

Enhetschefen svarar om jobbiga färdtjänstupplevelsen. Bilden är tagen i ett annat sammanhang.

Enhetschefen svarar om jobbiga färdtjänstupplevelsen. Bilden är tagen i ett annat sammanhang.

Foto: Arkivbild

Insändarsvar2024-12-02 11:31
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på Ingegerd Petterssons nyligen publicerade insändare "Jag är 86 år och fick hasa på ledstången ner".

Hej!

Vi kan bara beklaga att du inte fick en bättre upplevelse av din första färdtjänstresa. Det finns rutiner för att säkerställa att utrustningen fungerar och vi har ett ständigt pågående uppföljningsarbete tillsammans med våra trafikföretag för att garantera en hög kvalitet på våra resor.

I de allra flesta fall fungerar det bra, men i detta fall har det ändå brustit i rutinerna och det kan vi som sagt bara beklaga. Vi kommer att följa upp detta för att se vad som inte har fungerat och om möjligt spetsa till våra rutiner ytterligare för att minska risken att det händer igen.

Vi hoppas att det inte avskräckt dig från att resa och önskar dig varmt välkommen att reda med oss framöver!

Med vänlig hälsning
Marcus Albertsson, enhetschef, serviceresor, Region Sörmland