Jag ställer mig frågan, hur hanteras våra skattepengar i kommunen? Min make som har avlidigt, hade många hjälpmedel för sina behov, bland annat en rullstolshiss monterad utanför entrén.
När jag kontaktar kommunen för att få den bortmonterad, visar det sig att denna hiss inte är deras problem. Om jag inte minns fel kostade den 40 000 kronor vid installationen. Hissen fungerade mellan april–oktober, resten av året fick vi ha ramper för att min make skulle komma in och ut. Är det kutym inom kommunen?
Jag kan relatera till ett annat fall, där en trapphiss fullt fungerande gick samma väg, kommunen ville inte ha tillbaka den. Och inte nog med det, det fanns även ett garage till en permobil, som personen ifråga inte behövde mera.
Samma där, kommunen ville inte ha det tillbaka. Den lades ut till försäljning, då vaknade någon på kommunen. Då kom de på att det fanns ett behov att behålla detsamma, och betalade en icke så liten summa pengar, för något som de tidigare fått erbjudande om att hämta tillbaka gratis!
Är det så här våra skattepengar hanteras? Skrämmande!
Min make hade även mänga hjälpmedel från landstinget, dessa hämtades direkt när jag meddelat att behovet inte längre fanns.
Gertrud S Lundgren