Insändare: Nya Systembolaget = längre köer!

"Oviktiga kunden Per" tycker att nya Systembolaget i Eskilstuna har dålig koll på köerna. Foto: Anders Nilsson.

"Oviktiga kunden Per" tycker att nya Systembolaget i Eskilstuna har dålig koll på köerna. Foto: Anders Nilsson.

Foto:

Övrigt2018-01-13 10:35
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Var inne på nya Systembolaget i Eskilstuna vid 16-tiden. Det fanns två köer med cirka tio kunder i varje och nära kassan sitter en anställd och plockar flaskor i fina rader. Jag frågade om det inte var bättre att öppna en ny kassa. Han öppnade ny kassa men först svarade han mig: "Du vet inte vad jag gör" Jag svarade att jag såg vad han gjorde. Han hade inga kartonger eller vagnar, satt bara och snyggade till i hyllan.

Jag har förståelse för att personal hjälpte kunder att under de första veckorna hitta i den nya butiken men varför har ni inte samtidigt koll på köer i kassorna?

Min andra fråga är: Hur många anställda betalar vi för en vanlig vardag? Det syns många när det är lite kunder i butiken och när det är många kunder, på väl lätt förväntade tider, syns färre i butiken. Är det så här Ni vill begränsa alkoholköp ?

Oviktiga kunden Per