Två väninnor från norr kom på besök till mig i Strängnäs och vi planerade in ett besök med tåg till Stockholm. Vi tog bilen bil till resecentrum och kom till den ödsliga parkeringsplatsen beredda på att betala avgift.
Jag vet att det finns p-garage och vi tittade oss omkring efter en skylt som visade vägen dit, men vi hittade ingen. Så vi åkte runt till resecentrums övre entré, men inte heller där fanns någon skylt. Vi vände tillbaka och såg hänvisningen till en app.
Samtidigt kom en vänlig parkeringsvakt och informerade om betalautomaten vid entrén. Vägen dit låg snön meterdjup och tiden närmade sig för tågets avgång. Två av oss, som är vana att installera och använda appar, började febrilt installera appen "Way to park". Vi lyckades varken registrera oss eller betala. En stor del av resan ägnades åt detta utan framgång. Vi ringde och ringde utan resultat.
Även om jag inte uppskattar att betala p-avgift så var jag beredd på det. Ansvariga bör åtminstone se till att det är enkelt och smidigt att betala.
Skyltning, användarvänlig app och automat i tunneln är mina förbättringsförslag. Vår dag blev förstörd av strul med parkering – inte av tåget som gick precis som utlovat både dit och hem. Turligt nog slapp vi faktiskt böter.
Vänlig men ursinnig bilparkerare