Insändare: Skärpning alla banker – förbättra er service!

Övrigt2018-02-09 07:02
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag måste få berätta om en händelse som kan göra oss bankkunder förvånade, oförstående och besvikna.

Min hustru hade en skuld till vår dotter på 800 kronor. Hon ville ha beloppet insatt på sitt konto i en bank, som inte var hustruns bank. Hon gick till dotterns bank med kontanter och bad att få dem insatta. Banken upplyste henne om att de tar inte emot kontanter.

"Men jag kan väl få sätta in beloppet med mitt bankkort", frågade hustrun. Svaret blev att det inte heller gick. Hon ombads att vända sig till sin egen bank i stället.

Så i väg till sin egen bank, där hon har varit kund i många, många år. Den nu klart stressade mamman kom nu alltså med 800 kronor i kontanter för att få dem insatta på dotterns konto. Hon fick då veta att detta kostar 150 kronor. En orimlig summa för en enkel knapptryckning.

Upplevelsen av avgiftshysteri tycks råda. Hon blev naturligtvis ledsen och besviken och gick därifrån med oförrättat ärende.

Skärp er banker, ni bör väl i grund och botten även räknas som serviceföretag.

Ett villebråd för vinstjägare