Personen fortsätter: "Reportrarna tycker en massa i varenda artikel, det har jag ju sett själv. Å varför låter ni ledarsidan kritisera högerpartierna, det får ni sluta med.".
Jag har precis haft ett föredrag och lyssnar med förvåning. I ett nafs avfärdas en hel yrkeskår journalister som oseriösa skojare med en vänsteragenda som drivs på nyhetsplats. Och ledarsidan, vars uppgift är att driva liberal opinion, ska sluta göra just det.
Det enda jag kan konstatera är att detta bygger på en grundläggande okunskap om hur medier och journalister arbetar. Eller kanske ännu värre, en önskan om att det är så. Det speglar också den verklighet som journalister upplever i dag, i hela världen. Hat, hot och drypande förakt.
Och tongångarna i debatten mot journalister har hårdnat. Vi ser den framförallt i gruppen TAN (totalitär, auktoritär, nationalistisk).
Det är givetvis ingen slump att media attackeras, det är ett välkänt steg när man monterar ner en demokrati. På samma sätt följer angrepp på domstolar, rättskipning, myndighetsutövning och så klart minoriteter.
Men man attackerar också vetenskapen. Den faktabaserade kunskap, som det finns evidens för. Den som inte går att ifrågasätta. Jorden ÄR platt. Men idag har åsikter samma tyngd som fakta. Ta exemplet klimat eller vaccin.
Frågan är: hur debatterar man med någon som inte respekterar fakta, som sätter likhetstecken mellan fakta och vetenskap och som är resistent mot allt vad det innebär att fara med osanning? Går det ens?
Svaret är givetvis - nej.
I dag har vi presidenter, politiker, partier och länder som fullständigt föraktar allt som har med fakta att göra. Det passar den egna agendan. Allt detta har blivit möjligt i sociala medier, där trollarmeér och botar (programmerade digitala robotar) kan pumpa ut riktade budskap med syfte att radikalisera med rädsla och hat.
Och det fungerar. Inför valet 2018 har man konstaterat att SD fick hjälp av 600 botar och minst 7 dolda sd-grupper på FB för att vinna röster i valet. SD hade också fler interaktioner än alla andra partier respektive medier - tillsammans.
Lägg till parametern att de stora techföretagen har din data, och säljer den. 200 datapunkter räcker för att styra dig. Dom har tusentals. Fråga dig, hur många tester har du gjort senaste åren på Facebook?
Välkommen till fördumningens tidevarv.