"Prepositioner" är namnet på Charlotte Walentins utställning - och ena halvan av Valénstiftelsens årliga stipendium. Den andra utgörs av 200 000 kronor - en summa som gör priset till ett av den svenska konstvärldens största.
För Charlotte Walentin, bosatt och verksam i Malmö, kom det snudd på som en chock.
Någon anledning att slå ned blicken har hon inte - den fristående stipendiejuryn består av kvalificerade krafter med full koll på svensk samtidskonst, intygar Kenneth Åström, ordförande i stiftelsestyrelsen och tidigare chef för Eskilstuna konstmuseum.
I motiveringen heter det att Charlotte Walentin "visat på ett imponerande flöde av rumsligt starka skulpturala verk som vibrerar av poesi och sensualism”
Verken är både tids- och utrymmeskrävande. Som när hon jobbat med "Unwowen" som ingår i "Prepositioner".
– Jag lägger ut tyget på golvet, plockar ut trådarna och färgar dem med hjälp av en blomspruta fylld med utspädd tusch. Det är intressant att föra in både handen och tiden i objekten. Eftersom jag utgår från industriella tyger blir det som en sorts cirkelgång.
"Green Hiatus" bygger på 2, 30 meter tyg som veckats ihop till 35 centimeter och försetts med ram i trä.
– Vecken faller åt lite olika håll bortom min kontroll. Jag försöker alltid lämna utrymme till materialet.
Pågår till 31 januari.