Då har du inte sett "Unorthodox".
Precis allt är faktiskt bra med Netflix-serien som är löst baserad på Deborah Feldmans självbiografiska roman "Unorthodox: The scandalous rejection of my hasidic roots".
Till att börja med är historien som berättas varm, mänsklig, genuin och spännande. Den handlar om den unga kvinnan Esty, som bryter med gemenskapen i en ultraortodox judisk församling i New York och flyr till Berlin, där hon helt ensam inte bara måste hitta en försörjning och tak över huvudet, hon måste också navigera i det moderna samhället som hon fostrats till att leva utanför.
Skådespeleriet är imponerande. Den israeliska skådespelaren Shira Haas är oavbrutet närvarande och trovärdig i huvudrollen som Esty. Men även Amit Rahav som spelar hennes make Yakov är fantastisk som vilsen ung man klämd mellan sina känslor och familjens och församlingens krav och sociala kontroll.
Dessutom är det så intressant att få följa med in i de ultraortodoxa judarnas tillvaro, som existerar i slutna samhällen mitt i pulserande moderna metropoler som New York.
Att männen har tinninglockar, långa rockar och konstiga hattar och kvinnorna täcker sitt hår med missklädsamma peruker eller sjaletter och att chassider, vars traditioner har rötterna i 1700-talets Östeuropa, lever under stränga, religiösa och värdekonservativa regler - hade jag ett hum om. Men eftersom många av New Yorks chassider bor i en sluten gruppering i stadsdelen Williamsburg i Brooklyn, samma område som under 00-talet blev känt som hipsterns hemvist, har bilderna av chassidiska män som flimrat förbi i flödet ändå känts lite coola. Det gör de inte sedan jag sett "Unorthodox" och pluggat på lite.
Dessvärre är de chassidiska värderingarna extremt patriarkaliska och hierarkiska. Hederskulturen genomsyrar kvinnornas vardag och den sociala kontrollen är obarmhärtig. Unga flickor gifts bort genom äktenskapsmäkleri. De saknar kunskap om sina kroppar och sexualitet men förväntas föda väldigt många barn. De tvingas genomgå rituella reningsbad efter varje mens och får inte röra sig fritt ute eller skaka hand med en man. Tv, smartphones och popmusik är förbjudet.
Allt detta drabbar Esty, men skildras utan överdrifter eller demonisering av hennes familj. Dessutom finns en subtil humor i "Unorthodox" som bygger på kulturkrockarna som uppstår när de unga chassiderna kommer ut i den moderna samhället.