Nätverket Sveriges centrumutvecklare har skickat ut en inbjudan till Eskilstuna innerstad om att delta i Local is the new black. Syftet med kampanjen är att få lokalbefolkningen att handla i fysiska butiker i sin egna stad.
– Eftersom vi redan har ett tätt samarbete mellan handelsplatserna i och med projektet Handla för Eskilstuna var det självklart att inkludera hela Eskilstuna i kampanjen, säger Veronica Gustafsson, projektledare för Handla för Eskilstuna och centrumchef på Tuna park, och fortsätter:
– Vi vill att alla Eskilstunabor ska förstå att deras val faktiskt gör skillnad. Gör ett aktivt val så ökar du inte bara serviceutbudet i staden, utan du bidrar även till att fler har ett jobb att gå till vilket i slutändan ger ökad välfärd.
Eskilstuna inleder med Local is the new black nu inför Black Friday men kampanjen Handla för Eskilstuna fortgår under hela december månad.
– I år kommer vi ha flera aktiviteter kopplat till välgörenhet i god Eskilstunaanda. Handla på hemmaplan och ge en godare jul till de som behöver det som mest. Våra besökare i 21:an, Cityhuset och Tuna park kan till exempel vara med och klä våra julgranar och samtidigt swisha ett bidrag till Eskilstuna Stadsmission. Vi hoppas att på så sätt bidra till ett varmare Eskilstuna. Utsmyckningen av granarna sker under utvalda datum nu från helgen och framåt.
– Vår önskan är att fler väljer att handla på hemmaplan i jul så skapar vi tillsammans en attraktivare stad, för alla, avslutar Veronica Gustafsson.