SjÀlva upptakten till Ärets lopp var inte helt problemfri. Mdh fick ett par "tvÄor" pÄ bilbesiktningen inför Ärets lopp:
â Vi hade bland annat problem med en registreringsskylt som inte syntes tillrĂ€ckligt, nĂ„gra dekaler fattades pĂ„ bilen, och sĂ„ var det dokumentation pĂ„ sĂ€kerhetsbĂ€lte samt avstĂ„nd frĂ„n karossen till marken, sĂ€ger Hampus RegnĂ©r frĂ„n Mdh pĂ„ plats i Darwin.
â Det verkar som om de flesta Ă„kte pĂ„ nĂ„gon eller nĂ„gra synpunkter vid besiktningen. Den andra kollen gick mycket bĂ€ttre.
Annars Àr stÀmningen pÄ topp i Darwin. VÀrmen och luftfuktigheten gör sig dock pÄmind hela tiden.
De tre förarna Selma Droschke, Johan Stenermark och Tim Andersson har trÀnat under sommaren pÄ bÄde Gröndals motorstadion och pÄ Kjula flygplats och har nu hunnit köra lite pÄ plats pÄ Gunn Point Road.
â Totalt har vi kört ungefĂ€r 40 kilometer och snitthastigheten lĂ„g pĂ„ 70 km/h vilket Ă€r bra utifrĂ„n vĂ„r mĂ„lsĂ€ttning, sĂ€ger Hampus RegnĂ©r.
Förarna har ocksÄ varit pÄ en besiktning.
â En invĂ€gning för att kolla om de behĂ„llit sin matchvikt. Det lĂ€r bli pĂ„frestande för dem att köra i den hĂ€r vĂ€rmen, men vi fĂ„r hoppas att de hĂ„ller sig frĂ€scha hela resan.
MÄlsÀttningen Àr inte formulerad efter en placering utan att komma i mÄl, men det finns förstÄs en intern match i matchen. Det Àr att försöka bli bÀsta svenska högskolan.
â Jönköping Ă€r givetvis favoriter med tanke pĂ„ att de varit med sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger. Vi ska försöka slĂ„ dem men det blir nog en hĂ„rd nöt att knĂ€cka.