– Vi är väldigt glada över samarbetet med Yobber - att hitta kompetent och rätt arbetskraft är idag avgörande för ett företags framgång. Vi vill givetvis hjälpa alla företag att hitta rätt person till rätt plats och i rätt tid. Genom våra starkt förankrade lokala mediekanaler når man flest beslutsfattare och hela 70 procent av alla chefer i vårt spridningsområde tar del av våra nyheter varje dag, säger Jenny Hoflund Bergvall, vd för Sörmlands Media.
Yobber erbjuder ett rekryteringsverktyg där kandidaten söker jobb med en video. Samarbetet med Sörmlands Media ska ge lokala företag möjligheten att synas i både print och digitalt i exakt rätt geografiskt område för att öka träffsäkerheten i matchningen av jobb och kandidat.
– Att synas digitalt idag kan vara avgörande för ett företag på frammarsch, men vi får inte glömma de traditionella medierna. Vi vill hjälpa våra entreprenörsgrannar här i Eskilstuna och Södermanland att hittas och synas lokalt, både i print och digitalt. Detta gör vi bäst med Eskilstuna-Kuriren och Sörmlands Media, säger Peter Paunovic, vd på Yobber.