Ny strategi för EMAB klar

Strategin en nystart för Eskilstuna Marknadsföring AB tar form. Scenariet är att bolaget får ny ledning, ny styrelse och ny inriktning.

28 januari 2012 06:04

Frågan om hur Eskilstuna Marknadsföring AB, EMAB, ska förändras behandlas av kommunstyrelsen vid sammanträdet.

Förslaget innebär att kommunens även i fortsättningen kommer att äga 40 procent av bolagets aktier och näringslivet 60 procent. Men trots att ägarförhållandena blir oförändrade ska kommunens engagemang stärkas.

En nyhet blir att en representant för politiken tar plats i bolagsstyrelsen. Sannolikt blir det kommunalrådet Magnus Johansson (MP).

Tanken är också att kommunens medverkan stärks genom att kommunens nya kommunikationsdirektör Eva Norberg får en central roll.

– Det här blir en nystart som kan lyfta Eskilstunas potential som besöksort, säger Magnus Johansson.

Även ordföranden i EMAB:s aktieägarföreningen, Mats Hammarbäck, är positiv:

– Vi har haft en mycket bra dialog och är överens om en gemensam nystart med en tydlig inriktning, säger Mats Hammarbäck.

Så jobbar vi med nyheter
 Läs mer här!