I veckan skulle en Postnordbil leverera paket till en paketbox vid Lidl i Eskilstuna.
Föraren parkerade bilen några meter från paketboxen, sedan klev han och en kollega ur bilen.
Den ena personen gick in i skåpbilen genom dörrarna där bak medan den andra personen gick fram till paketboxen.
En minut senare kommer personen från skåpbilen till bilens öppning och ger ett paket till kollegan utanför. Därefter börjar paketkastningen från bilen bort mot paketskåpen och kollegan som är två till tre meter därifrån.
Den ena personen fångar paketet och lägger in det i en öppen låda. Han stänger lådan och vänder sig mot bilen där kollegan är redo att kasta nästa paket, som snabbt kommer farandes i luften.
Allt utspelar sig mitt framför Eskilstuna-Kurirens kamera.
Och händelsen upprepas gång på gång förutom vid några tillfällen då mannen utanför hinner fram till bilen för att ta emot paket direkt från mannen i bilen.
– Så här ska det absolut inte gå till, säger Viktor Rosenqvist, chef för Postnords alla paketboxar i Sverige.
Han blir upprörd när han får höra om händelsen som Eskilstuna-Kuriren fångat på bild.
Efter att själv ha fått ta del av bildmaterialet – där man kan se en Postnordbil, två personer och ett paket som flyger mellan dem – återkommer Rosenqvist åtta minuter senare med beskedet att Postnord, med anledning av Eskilstuna-Kurirens bilder, kommer att utreda händelsen internt.
– Vi har jobbat jättemycket med att utveckla bärsystem, det finns väskor och pirrar för att ta paketen till boxarna från bilen. Det här strider mot alla instruktioner vi har på Postnord, säger Viktor Rosenqvist.
Han konstaterar att han aldrig hört något liknande och att de har levererat åtskilliga miljoner paket till paketboxar.
– Det här är första gången jag hör något sånt här. Det här är så långt ifrån vårt sett att leverera och får absolut inte ske.
Om man nu har fått ett paket som är trasigt på grund av detta, hur gör man då?
– Då vänder man sig till vår kundtjänst och reklamation så löser vi det, säger Viktor Rosenqvist.