Coop Triangelns parkering väcker starka känslor

Stora och djupa hål på kundparkeringen utanför Coop Triangeln upprör kunder. En person har också fått skador på bilen. Nu väljer fler att handla i andra affärer.

En person fick sin bil förstörd när hen körde i groparna.

En person fick sin bil förstörd när hen körde i groparna.

Foto: Sophie Eriksson

Eskilstuna2019-08-06 14:59

En person som vill vara anonym har hört av sig till Eskilstuna-Kuriren efter att hennes bil gick sönder på grund av de djupa hålen på matbutikens parkering.

Nu har en del kunder valt att sluta handla på Coop Triangeln på grund av risken att få sina bilar förstörda i de djupa hålen.

– Det är minst några personer varje dag som kommer in och klagar på hålen på parkeringen, säger Agneta Holmén, butikschef på Coop Triangeln i Eskilstuna.

– Många kunder är ilskna och väljer att inte handla hos oss, fortsätter hon.

Parkeringsplatsen ägs av Fastpartner som butiken hyr av, och förvaltas av HS Fastigheter som står för underhållet. Parkeringsplatsen har successivt blivit sämre under en längre tid men nu väntas åtgärden av de djupa hålen.

– Vi har fått många som klagat och undrat, men det är beställt asfaltering av hela parkeringsplatsen och infarten, som kommer att göras i två etapper, säger Benny Nilsson, fastighetsförvaltare på HS Fastigheter.

– Arbetet kommer att påbörjas i augusti och kundparkeringen och infarten kommer att asfalteras då. Underhållet med den allmänna parkeringen vid återvinningen kommer att ta fart nästa år, fortsätter Benny Nilsson.

– Just nu väntar vi på svar av våra underleverantörer innan asfalteringen av parkeringsplatsen kan drar igång.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!