Förra vintern summerade Veolia merkostnaderna som relaterades till snö och is på vägarna, en miljon blev den dystra siffran.
Nu ser kostnaderna ut att bli lika höga den här vintern.
– Bussarna skakar helt enkelt sönder på vägarna, men det värsta är att personalen far illa, säger Anders Kalström. Nu har vi sju chaufförer som är långtidssjukskrivna på grund av att de suttit och skakat runt på de gropiga vägarna.
Chaufförerna får ont i hela kroppen och några har lagom tillfrisknat från förra vinterns skakiga vägar.
Busschaufför Owe Eriksson beskriver vissa iskanter i vägen som att köra på en trottoarkant.
– Man lider med bussen, det bara smäller och man skakar helt och hållet, säger Owe.
Owe Eriksson kör ofta länsbussarna och slipper därför oftast de gropiga gatorna.
– Men en fredag körde jag nio timmar i staden och det kändes i kroppen, säger Owe.
Många resenärer förstår tack och lov att det inte är chaufförernas fel att de blir sena och omtumlade.
– Resenärerna betalar ju för resan och vill komma i tid, säger Owe men det är bara att släppa på gasen och smyga fram över guppen.
Om förhållandet för chaufförerna är ohållbar så är den kaotisk på bussverkstaden.
– Tolv personer jobbar i två skift för att hinna med alla reparationer, säger verkstadschef Tommy Andersson.
Just nu är det 17 bussar som är trasiga och i akut behov av att komma in på verkstaden och personalen sliter hårt enligt Janne Gustavsson, verkmästare på bussverkstan i Eskilstuna.
– Känns som en tung uppförsbacke just nu, om två bussar lämnar verkstan så är det fem som ska in, konstaterar Janne Gustavsson.