I slutet av juni stÀnger Station 360 sin fysiska butik vid Eskilstunas tÄgstation.
I stÀllet hÀnvisas resenÀrer att fÄ hjÀlp via digitala kanaler eller ombud för att köpa biljetter med tÄg eller buss.
Och anledningen till att butiken stÀnger igen för gott Àr ett minskat antal besökare de senaste Ären samt att butiken förlorat en stor intÀkt i samband med att SJ har sagt upp sitt kundserviceavtal med Regionen.
"Beslutet grundar sig i en kombination av att erbjuda bra service och tillgÀnglighet för vÄra resenÀrer samtidigt som vi avsÀtter vÄra resurser dÀr de gör som mest nytta. Station 360 har kraftigt minskat sina intÀkter, omfÄng pÄ uppdrag och antalet besökare de senaste Ären", skriver Sörmlandstrafiken i ett pressmeddelande.
Eskilstuna stack tidigare ut med en egen fysisk butik för att köpa fysiska biljetter, men framöver fÄr biljettköpare handla digitalt eller hos ombud likt andra kommuner i Sverige.
"Det Àr samma kontaktvÀgar som resenÀrer i övriga delar av lÀnet har haft hela tiden och pÄ det sÀttet blir det ocksÄ en bÀttre harmonisering och mer enhetligt för alla vÄra resenÀrer", skriver Sörmlandstrafiken.