I slutet av juni stänger Station 360 sin fysiska butik vid Eskilstunas tågstation.
I stället hänvisas resenärer att få hjälp via digitala kanaler eller ombud för att köpa biljetter med tåg eller buss.
Och anledningen till att butiken stänger igen för gott är ett minskat antal besökare de senaste åren samt att butiken förlorat en stor intäkt i samband med att SJ har sagt upp sitt kundserviceavtal med Regionen.
"Beslutet grundar sig i en kombination av att erbjuda bra service och tillgänglighet för våra resenärer samtidigt som vi avsätter våra resurser där de gör som mest nytta. Station 360 har kraftigt minskat sina intäkter, omfång på uppdrag och antalet besökare de senaste åren", skriver Sörmlandstrafiken i ett pressmeddelande.
Eskilstuna stack tidigare ut med en egen fysisk butik för att köpa fysiska biljetter, men framöver får biljettköpare handla digitalt eller hos ombud likt andra kommuner i Sverige.
"Det är samma kontaktvägar som resenärer i övriga delar av länet har haft hela tiden och på det sättet blir det också en bättre harmonisering och mer enhetligt för alla våra resenärer", skriver Sörmlandstrafiken.