Elin Trygg, utsedd till Årets marknadsförare 2013, driver klädbutiken Elin Maria vid Rådhustorget i Eskilstuna.
– Affärsidén är att vi ska sälja kvalitetskläder och ge hög service, säger Elin Trygg.
Butiken, som har fyra anställda, finns även på nätet. Företaget säljer cirka 1 000 plagg per månad, varav cirka 200 på nätet.
– Vi har ständigt ökat omsättningen. Sedan är handel otroligt svårt. Det är också därför vi har satsat mer och mer på att bygga upp webbshopen. Vi var tvungna att rikta om och att ha flera vägar ut till kunden.
Elin Trygg berättar att hemsidan även är byggd för att ge inspiration och idéer.
– Från början var det mer bara 'köp, köp, köp'. I dag förväntar sig kunden mycket mer om du säljer den här typen av kvalitetsvaror. Du måste vara mer som ett modemagasin.
Företaget gör egna lookbooks som innehåller bildberättelser. I höstens lookbooks är Lena Roberto modell.
I den 260 kvadratmeter stora fastigheten vid Rådhustorget finns butik, fotoateljé för produktion av reklambilder, webbkontor och lager. Elin Trygg berättar att man ofta gör förändringar inne i klädbutiken.
– Vi använder butiken som en scen där det händer något nytt hela tiden. Vi vill visa att folk kan hitta de där nyaste grejerna hos oss. Vi trendspanar åt dem.
Elin Maria marknadsför sig på internet med hjälp av bland annat sökordsoptimering och genom en facebooksida som har fler än 6 200 följare.
– Ibland kör vi någon helsida i något modemagasin. Vi har gått i Elle och Styleby för att synas över hela landet.
Elin Trygg säger att det är viktigt att försöka ringa in sin målgrupp. Om man har flera målgrupper bör man fundera på hur man ska nå dem.
– Sedan tycker jag det är viktigt att kunna stå för marknadsföringen, att hålla höjd. Tänk att du själv är varumärket. Tänk på att vara lite open minded, att prata och att marknadsföra ditt varumärke genom dig själv.
Elin Maria har tidigare anordnat en hel del stora modevisningar. På senare tid har man i högre utsträckning satsat på mindre event i den egna butiken.
– Kunden är mer stressad i dag och har inte lika mycket tid så det är kanske lättare att slinka förbi en eftermiddag när vi har ett event i butiken än att komma på en modevisning en lördagskväll.
Elin Trygg berättar även att det finns en möjlighet att påverka samhället när företaget uppnått en viss storlek.
– När det var Pridefestival klädde vi in hela huset med femton Prideflaggor för att vi tycker det är en viktig fråga.