Familjen Salimi bjöd under söndagen in till kalas för sin tvååriga son Adrian och bjöd de hungriga gästerna på korv med bröd. Efter att sonen lämnat kvar stora delar av korven gjorde föräldrarna en obehaglig upptäckt.
– Min son gillar korv med bröd i vanliga fall och brukar äta upp allt men den här gången åt han bara en tugga. När hans mamma tänkte äta upp korven såg hon att det var små prickar på korvbrödet och tyckte det såg konstigt ut, säger pappan Samad Salimi.
När mamman tittade närmre såg hon att en nål var nedstucken i brödet.
– Den var instoppad på ett sådant sätt att man inte såg den direkt. Det var bara tur att han inte åt upp korven eller att någon annan fick i sig nålen, för det var många barnfamiljer där. Vi alla blev chockade, det var otäckt.
Korvbrödet hade Samad Salimi köpt på Lidl i Eskilstuna.
Efter upptäckten av nålen kände familjen att de inte kunde fortsätta kalaset som planerat.
De försökte då ringa Lidl för att uppmärksamma dem på händelsen. Men deras kundtjänst var stängd eftersom det var söndag. I stället valde de att ringa polisen eftersom de misstänker att någon tryckt ner nålen med flit i butiken och de var oroliga för att fler drabbats.
– Polisen försökte också nå dem men de lyckades inte.
På uppmaning av polisen åkte familjen till den aktuella butiken och berättade om upptäckten för den som var butiksansvarig. Men de kände att de inte riktigt fick gehör. På måndagen kontaktade familjen Lidls kundtjänst igen som tog händelsen på största allvar och ska prioritera ärendet, berättar Samad Salimi.
– De vill också ha bilder på påsen och tackade oerhört mycket för att vi kontaktade dem.
Även om Samad Salimi tycker att upptäckten var obehaglig tror han att han kommer fortsätta att köpa korvbröd, däremot kommer han vara mer försiktig när han handlar hädanefter.
– Om någon kan sticka ner en nål i korvbröd så kan han eller hon även göra det i andra varor också.
Lidls presschef Nahir Aslan skriver i ett mejl till tidningen att de ser allvarligt på händelsen.
"Vi tar det på största allvar och vill på nytt komma i kontakt med kunden för att kunna utreda vidare. Av det vi hittills har kunnat bilda oss en uppfattning om, så kan vi inte utesluta att det rör sig om att någon medvetet har tryckt in föremålet i förpackningen."