Frisyren höll inte måttet – ARN rekommenderar frisören att göra om jobbet

Eskilstunabon klippte och färgade håret hos en frisör i Eskilstuna. Men resultatet blev långt ifrån vad hon hade bett om. Nu rekommenderar Allmänna reklamationsnämnden att frisören ska göra om behandlingen.

Eskilstuna2016-07-11 15:16

Eskilstunabon betalade 2 000 kronor för klippning och färgning av håret, men när frisören var klar sa kvinnan att hon inte var nöjd. Då fick hon uppmaningen att låta håret vila och hon skulle komma tillbaka för att justera felet senare. Det skulle ingå i det ursprungliga priset eftersom hon inte var nöjd.

Men senare ändrade sig frisören och sa att justeringen skulle kosta kvinnan 1 800 kronor.

Kvinnan har nu anmält ärendet till Allmänna reklamationsnämnden där hon anfört att hon ville ha pengarna tillbaka. Hon vill inte gå tillbaka till salongen eftersom frisören var så otrevlig.

Frisersalongen motsätter sig kravet och uppger att det har skett ett missförstånd. Frisören utförde en avfärgning och lade en toning i kvinnans hår och säger att de före behandlingen informerade kvinnan om att det krävdes en ytterligare behandling för att håret skulle bli så ljust som hon ville att det skulle bli. Salongen menar att de aldrig sagt att den andra behandlingen skulle ingå i priset.

Genom ett vittnesintyg anser ARN att det är visat att kvinnan inte var nöjd med resultatet och att frisören då sa åt henne att komma tillbaka och få felet åtgärdat kostnadsfritt. Därför anser ARN att salongen bör fullfölja behandlingen utan kostnad.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!