Eskilstunakvinna anmäler trasig pool

Först när hon beställt vatten för 2 000 kronor upptäckte kvinnan att poolen hon köpt var trasig. Nu vill företaget tvinga henne att tömma poolen för att eventuellt ersätta skadan.

Kvinnan upptäckte att poolen hon köpt läckte. Då hade hon redan beställt vatten för 2 000 kronor. Bilden föreställer en annan pool.

Kvinnan upptäckte att poolen hon köpt läckte. Då hade hon redan beställt vatten för 2 000 kronor. Bilden föreställer en annan pool.

Foto: Christine Olsson/TT

Eskilstuna2023-07-09 21:02

Eskilstunakvinnan som är i 30-årsåldern hade beställt en pool från Netonnet på nätet i juni. Eftersom hon har egen brunn med begränsad vattentillgång, beställde hon vatten för 2 000 kronor.

När poolen var monterad och började fyllas upptäckte hon att den var trasig.

"Vi har tillfälligt lyckats laga den för att kunna använda upp det vatten som vi betalat dyrt för. Netonnet kräver att vi ska skicka in poolen alternativt ta oss med den till en lagershop för att de ska kunna se vem som orsakat hålet. Jag har förklarat att detta inte är möjligt och att vi vill använda upp vattnet denna säsong och inte tömma poolen. De vägrar ersätta oss för den trasiga poolen. Jag har skickat både film och bild på när det läcker", skriver kvinnan i den anmälan till Allmänna reklamationsnämnden som hon nu gjort.

Kvinnan menar att det var omöjligt att veta att poolen var trasig innan hon hade packat upp och fyllt den.

"Det är orimligt att tvinga oss att tömma poolen och skicka in den. Det enda Netonnet står för är en fraktsedel, inget emballage", skriver hon i anmälan.

Hon begär nu full återbetalning av poolen på 4 990 kronor utan att skicka tillbaka den. I andra hand kan hon tänkta sig att skicka in poolen, men då vill hon både ha återbetalning på vattnet på 2 000 kronor samt en ny pool eller full återbetalning av poolen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!