Pleasy Golf har en rad nytänkande produkter på programmet, bland annat Caddieaway, som är en golfbag och golfvagn allt-i-ett och har redan sålts till cirka 20 länder världen över.
Pleasy Golf har också tagit fram en ny typ av bärsele till bärbagar, Strapglider. Utöver dessa finns en rad innovationer som står på tur att lanseras.
-Målsättningen för Pleasy Golf är att föra ut egna och andras svenska golfinnovationer till den globala marknaden. Investeringen från Peter Eriksson är en acceptans för vår strategi och ger oss styrka att växa bättre och snabbare, säger Joakim Rutegård, vd för Pleasy Golf i ett pressmeddelande. Affärsängeln Peter Eriksson lämnar följande kommentar till sin satsning:
-Pleasy Golf är ett innovativt och kreativt företag med en mycket stor och köpstark global marknad. Jag ser stora möjligheter för bolaget att expandera snabbt och bli ett känt svenskt varumärke inom golfvärlden.
Ikväll, onsdag, kan det också bli ännu mer jackpott för företaget eftersom Pleasy Golf är ett av tre nominerade företag i kategorin Årets innovatör på Marknadsplats. Vd Joakim Rutegård säger i reklamtidningen för marknadsplats att "En uppfinning är en innovation först när den blir accepterad av marknaden".
Pleasy Golf är Alumni i Create Business Incubator i Eskilstuna, som ägs av Munktell Science Park och Västerås Science Park. De har sedan tidigare också fått stöd av ALMI Företagspartner samt Innovationsbron.