Klädkedjan plockar nu bort de stationära kassorna för att göra det lättare för kunden att betala.
– Kundens behov ändras ständigt men hen blir fortfarande påtvingad en kundresa som är föråldrad, menar Christopher Englinde, vd på Brothers.
I Eskilstunabutiken fick de bärbara kassor för drygt tre veckor sedan men har kvar kassadisken, än så länge.
– Hos oss på Brothers vill vi hjälpa dig när du besöker oss. Vår service till våra kunder blir bättre när vi kan röra oss med kunden i butiken och inte behöver springa fram och tillbaka till en stationär kassa.
Tekniken ger kund och personal ett nytt sätt att betala och visar lagersaldo i varje försäljningspunkt.
– Vi har nu även lanserat flera nya omni-lösningar vilket medför att vi, tillsammans med våra kunder har full visibilitet på hela sortimentet i alla våra försäljningspunkter. I praktiken innebär det att om den produkten som du vill köpa inte finns i din storlek i din butik så kan vi enkelt se var den finns och reservera, köpa eller beställa hem den till dig direkt, berättar Christopher Englinde.
Han förklarar att det är just mötet med sina kunder som de värdesätter högst och är inte oroliga över att kunderna ska känna sig vilsna över att kassorna är borttagna.
Har ni sett över detta rent arbetsmässigt för er personal i Tuna park?
– Det är ergonomiskt att röra sig i sitt arbete och sin vardag snarare än att utföra ett statiskt arbete. Surfplattan som vi nu använder väger 490 gram vilket motsvarar ungefär sex ark papper. Surfplattan kommer med ett axelband samt att den har en stationär hållare där våra medarbetare sätter fast den när de inte använder den ute på golvet i butiken.
Något annat som är nytt i butikerna är att de börjat sälja märket Lyle and Scott och i början av nästa år plockar de in ett märke det osar lyx om.
– Lacoste lanseras i utvalda butiker under januari. Givetvis kommer vi se Lacostes klassiska poloshirt i sortimentet men också en del spännande överraskningar, säger Englinde lite kryptiskt.
Är butiken i Eskilstuna en av de utvalda?
– Tas Lacoste emot väl av våra kunder så kommer vi introducera det i fler butiker i steg två och i det steget kommer det då att hamna i Eskilstuna.