Hur kommer detta sig?
– I en av sketcherna i varje föreställning kommer vi att måla av porträttet på en - hemlig - person. Annie Rydensjö, som har huvudnumret i just denna sketch, kom på idén att vi borde sälja varje föreställnings porträtt till någon i publiken och donera intäkterna till MOA.
Hur går det annars med förberedelserna inför premiären?
– Det är väldigt stimulerande och mycket att göra. Vi har en ny scenograf och så har ju ett liveband igen som jag faktiskt nyligen har levererat noter till. Just att vi har ett band får vi också indikationer på att publiken gillar, biljettförsäljningen går svagt uppåt mot förra året.
Det har annars varit ett par tuffa år för Eskilstunarevyn, med dalande publiksiffror.
– Ja, och detta gäller för hela Revysverige. Det är bara de två största revyerna, i Falkenberg och Arlöv, som inte har känt av detta. Vi har revykollegor i landet som har fått lägga ned.
Vad beror det fallande publikintresset på?
– I vårt fall är det bland företagsbokningarna som vi har tappat försäljning, inte bland privatpersoner. Vi har ju ett mångårigt samarbete med Reklamateljén på Eskilstuna-Kuriren och där tror de att det beror på att företagen i Eskilstuna har haft det svårt de senaste åren. Då drar de in på saker som att gå på revyn.
Mer info om årets revy, som heter "Karneval", finns på revyn.se.