Det låter som en utmaning värd namnet och det visar sig vara det också.
Testa en ny uppkörning, ganska exakt 34 år efter det att du körde upp senast.
1981 blev det godkänt, kanske inte med den bredaste tänkbara marginal, men ändå godkänt.
2015 blir det inte fullt lika godkänt längre. Inte ens om det är en mycket vänligt sinnad trafiklärare som svarar för omdömet.
Trafikläraren Lasse Andersson är väldigt vänligt sinnad. Han till och med framhåller allt som är positivt i min körning först, och tar invändningarna sedan.
– Du har väldigt mycket rutin, säger han och hävdar att jag utstrålar en trygghet i mitt sätt att manövrera i trafiken.
Men så var det det här med uppmärksamheten i filbytet i rondellen och så var det detta med eco driving, eller bristerna med det.
– Använd inte kopplingen så mycket, motorbromsa i stället. Och följ bilens uppmaning när det gäller att växla upp.
– Ingen kuggar dig bara för att du gör ett misstag en gång. Alla gör ett misstag en gång, jag också. Men upprepade gånger, det är inte bra.
Toleransnivån kan skilja sig från en inspektör till en annan. Även om båda kommer från samma trafikverk. Men Lasse Andersson understryker att ingen i dag letar efter fel för att kunna utfärda ett underkänt.
Förr i tiden kunde det nog mer förekomma att dagsformen hos trafikinspektören kunde avgöra om den unge hoppfulle körkortsaspiranten skulle undkomma eller om han skulle torska på någon petitess i stil med: Du rullade bakåt en hel decimeter i start i backe, usling, det här får du göra om och göra bättre.
I dag är ett annat läge, enligt Lasse Andersson, och följdriktigt blir jag inte helt utdömd av trafikläraren som ändå håller för troligt att jag kanske inte skulle klara en uppkörning i dag.
– Men går du hem och tränar på detta med skärpt uppmärksamhet och detta med miljövänligt, så fixar du uppkörningen nästa vecka. Utan några större problem.
Så talar en riktigt god pedagog.
Vad finns det för goda tumregler här, vad ska man tänka på för att öka på chansen att göra en framgångsrik uppkörning?
– Kom väl förberedd. Skyll inte i från dig, det är inte bilens fel om du inte lyckas med din uppkörning.
– Du måste vara ödmjuk inför uppgiften. Se till att du har rätt kunskaper.
När i livet är man som bäst bakom ratten?
– Det finns exakta siffror på det. Du är som bäst mellan 45 och 54.
Mot den bakgrunden; är 18 för tidigt att alls ge sig i kast med bilkörning?
– Nej, det tror jag inte. Det är lättare att lära ju yngre du är. Men sedan måste du tänka på säkerheten också. Här i Sverige har vi nått långt, det är knappt 300 som dör i trafiken varje år.
Den statistiken menar Lasse tål att jämföras med många andra länder.
Krasst sett är det de allra yngsta och de allra äldsta som är farligast i trafiken, och sluta köra bil måste alla göra den dagen de blir en fara för sig själva eller andra.
– Men det där är väldigt individuellt. Det går inte att säga att du är olämplig som bilförare bara för att du fyllt 80. Inte alls.