En kvinna från Torshälla kontaktade i maj 2014 en skönhetssalong i Eskilstuna. Kvinnan ville snygga till sina ögonbryn med en tredimensionell ögonbrynstatuering och dessutom få en permanent eyeliner i mörkbrunt.
När behandlingen var klar upptäckte kunden att ögonbrynen var både ojämna och sneda. Trots att salongen vid sex tillfällen försökte rätta till felet blev kunden inte nöjd. Felen kvarstod och kunden fick dessutom ärrbildning på ögonbrynen. Efter behandlingarna har kvinnan krävt pengarna tillbaka, 7 000 kronor, samt ett skadestånd på 5 500 kronor.
Salongen hävdar att de har gjort allt de har kunnat för att göra kunden nöjd. De har också avrått henne från flera behandlingar som senare ändå har genomförts.
Kvinnan vände sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att driva igenom sitt krav. I sitt beslut ger nämnden kvinnan delvis rätt och föreslår att salongen ska ersätta kvinnan med 5500 kronor.
Nämnden anser att tjänsten sammantaget är felaktig då den inte utförts på ett fackmässigt sätt.