Snapchat växer hela tiden och är en självklarhet för den yngre publiken.
Nu startar vi på Eskilstuna-Kuriren ett konto – och du får möjlighet att ta del av det senaste på nära håll.
– Det är ett perfekt sätt för oss att prata med potentiella läsare. Där finns en målgrupp som är väldigt viktig att nå, säger Janna Homqvist, sociala medier-chef på Sörmlands Media
Enligt Internetstiftelsens rapport om hur svenskarna använder sociala medier 2016 är det minst 75 procent av de som är yngre än 25 år som använder sig av plattformen Snapchat.
Och kollar man på kategorin "Flickor på gymnasiet" använder hela 92 procent Snapchat dagligen, vilket är den högsta dagliga användningen som Internetstiftelsen uppmätt.
– Vårt fokus är att bygga relationer. Vi känner att det är viktigt för oss som lokalt medieföretag att experimentera och ta reda på vilka plattformar man kan dra nytta av. Vi kommer analysera och följa utvecklingen noggrant, säger Janna Holmqvist.